UdeOgHjemme.dk Mobil
 

Dukankuren - fase 3

Onsdag d. 3 oktober, 2012 kl. 00:10

Tillykke! Hvis du har fulgt Dukankuren rigtigt, har du nu opnået det vægttab, du satte dig for, da du begyndte på kuren.
 
Tillykke! Hvis du har fulgt Dukankuren rigtigt, har du nu opnået det vægttab, du satte dig for, da du begyndte på kuren. Har du, som vi foreslår, fulgt kuren i 20 dage, er dit vægttab sikkert på 8-10 kilo, og du er nået til kurens måske vigtigste fase, sikringsfasen.

Sikringsfasen - din krop skal vænne sig til din nye vægt

Det er nu, din krop skal vænne sig til sin nye vægt og skal opgive at kæmpe for at vinde det tabte tilbage.

Det tager tid – nærmere betegnet 10 dage for hvert kilo, du har tabt. Hvis du altså har tabt 10 kilo, skal denne fase vare 100 dage. Er dit vægttab på 15 kilo, skal fasen vare 150 dage.

Kom i gang med Dukan-kuren i dag!

Køb guide og opskrifter til Dukan-kuren i shoppen

Efter mange forespørgsler, kan du nu købe alle 5 tillæg med Dukan-kuren i vores webshop. Alle tillæg indeholder en guide samt opskrifter til Dukan-kuren - så er du nemt i gang med din slankekur.

Hvert tillæg koster kun 20,-


Hold fast!

Det er vigtigt, at du gennemfører denne fase med lige så stor entusiasme som de to foregående, hvis du vil opnå i sidste ende at kunne spise lige, hvad du vil 6 af ugens 7 dage i 4. og sidste fase, som varer resten af dit liv.

Heldigvis er det nemt at følge madplanen her i sikringsfasen, hvor du selfølgelig må spise alt fra fase 1 og 2. Og nu kan du tilføje frugt, brød, kartofler osv.

Det må du spise i Dukankurens sikringsfase

Du får her en udførlig liste, der giver dig et overblik over, hvad du må spise i fase 3:

1. Alt fra Dukan fase 1

2. Grøntsagerne fra Dukan fase 2

3. 1 stykke frugt hver dag (undtagen banan, tørret frugt og kirsebær)

4. 2 hele stykker rugbrød hver dag

5. 1-2 skiver ost hver dag

6. 2 portioner kartofler, ris, pasta eller kogte bønner om ugen

7. Magre udskæringer af lam og svin en til to gange om ugen

Desuden:
To festmåltider hver uge i anden halvdel af fase 3, hvor du helt selv vælger menuen. Spis løs af dine livretter og brug gerne olie, smør, sukker osv.

Drik gerne et glas vin til maden, men lad være med at overspise – og drik ikke hverken hele eller halve flasker. Det er forbudt at spise to festmåltider i træk. Hvis du altså har ”festet” tirsdag aften, skal du mindst vente til onsdags frokost med det næste festmåltid.

Pierre Dukan anbefaler, at du spreder de to festmåltider ud over ugen – eller bruger dem, når du evt. er inviteret ud.

Vigtigst efter Dukan:
1 dag om ugen vender du tilbage til fase 1 og spiser kun de madvarer, som du kan se HER. Det skal helst være samme dag hver uge, f.eks. hver torsdag.

Motion efter Dukan:
25 minutters gåtur hver dag er et absolut minimum. Dyrk i øvrigt den motion, du er vant til. Undgå stadig ekstremsport, men nu tåler du hårdere fysiske udfordringer end i de to foregående faser.


Du kan læse om alle Dukankurens faser nedenfor, eller købe et tillæg med guide og madplan til kurens 4 faser HER.

Dukankuren - fase 1
Dukankuren - fase 2
Dukankuren - halvvejs
Dukankuren - fase 4
Dukan kuren
Mere om Dukan kuren